Najlepšie zimné pneumatiky 225/45 R17 - test zimných pneumatík AutoExpress 2023

Povedať na pneumatiku, že je najlepšia zo všetkých je odvážne. Ale povedať to na skupinu pneumatík od rôznych výrobcov je reálne.
Tentokrát sa britský AutoExpress rozhodol pre test najlepších zimných pneumatík aby zistil aké poradie nastane.
Pre zaujímavosť sa výsledky porovnali s výsledkami najlepšej letnej a celoročnej pneumatiky. Takto si viete aj sami pozrieť rozdiely v jednotlivých testovacích disciplínach.
Testovalo sa na skúšobných dráhach vo Švédsku a Nemecku.
Do testovania boli vybraté zimné pneumatiky : Continental, Bridgestone, GoodYear, Michelin, Pirelli, Hankook a Vredestein. Pre porovnanie boli k dispozícii výsledky letnej pneumatiky Bridgestone a celoročnej pneumatiky Hankook.
Ako sa testujú zimné pneumatiky
Sneh
Merali sa vzdialenosti pri brzdení a rozjazde (trakcia). Pri brzdení to bola vzdialenosť, ktorú vozidlo prejde z 35km/h na 10km/h. Pri rozjazde sa meral čas potrebný na dosiahnutie rýchlosti 35km/h z 10km/h.
Mokro
Na mokrom povrchu sa merala vzdialenosť potrebná na zastavenie z rýchlosti 80km/h. Ďalšie disciplíny boli ovládateľnosť a prejazd okruhom.
Medzi mokré disciplíny patrí aj aquaplaning. Testuje sa dráhe kde je jedno koleso vo vode a druhé na suchu. Keď sa koleso vo vode začne točiť o 15% viac ako na suchu, zaznamená sa rýchlosť jazdy. Toto sa považuje za rýchlosť, kedy sa dostáva pneumatika do aquaplaningu. Samozrejme veľkú rolu tu hrá hĺbka drážky. Preto si netreba myslieť, že ak nová pneumatika Continental zvláda aquaplaning v rýchlosti 80km/h, tá istá pneumatika pri polovičnej drážke zvládne rovnakú rýchlosť vo vode.
Okrem priameho aquaplaningu sa testuje aj bočný, ktorý zahŕňa prejazd zákrutami s kanálmi kde sa mení stav vody.
Sucho
Testy na suchu sa robia pri vyššej rýchlosti. Brzdenie sa meria z rýchlosti 100km/h na 0km/h. Rozjazd (trakcia) a ovládateľnosť sa testovali na rovnakom okruhu ako pri mokrom povrchu.
Hlučnosť v kabíne
Merala sa pri spomaľovaní auta z 80km/h na rôznych povrchoch – hladký, drsný asfalt a dlažba.
Valivý odpor
Tu sa meria výkon, potrebný na odvalenie pneumatiky pri dvoch rôznych rýchlostiach. Na základe výkonu sa vyráta spotreba paliva alebo energie. Čím menší valivý odpor tým lepšia spotreba, teda menší výkon potrebný na odvalenie pneumatiky. Pri spotrebe sa 4-5% rozdiel vo valivom odpore rovná 1% zmeny spotreby.
Ako sa hodnotí test pre zimné pneumatiky
AutoExpress si výsledky testov rozdelil nasledovne: 50% podiel majú výsledky na mokrom povrchu, 20% podiel majú výsledky na suchu a 20% podiel majú výsledky na snehu. Zvyšných 10% ostáva na hluk, spotrebu a cenu, ktorú však neudávame, keďže oproti cenám v Británii sú veľké rozdiely.
Víťazom je Continental WinterContact TS870
Najviac vyvážená pneumatika s nízkou hlučnosťou. Takto by sa mohol Continental definovať v skratke. Výborné jazdné vlastnosti na mokru a suchu, ale slabšie na snehu.
Rozdiely vo výsledkoch medzi zimnými pneumatikami nie sú veľké. Preto opäť pripomíname, že víťazstvo v teste neznamená, že práve táto pneumatika je pre Vás najvhodnejšia. Sledujte jednotlivé kategórie a hlavne poraďte sa so svojím pneuservisom alebo webshopom.
Zdroj: autoexpress.co.uk