Pneumatiky Aplus A502 165/70 R13 79T
Cena 48,00 €
lacne zimné pneumatiky. Nové značka zimných pneumatík Aplus na európskom trhu.
Najviac používané zimné pneumatiky:
165/70R14, 175/65R14, 185/65R15, 185/60R15, 195/65R15, 205/55R16, 215/60R16, 225/45R17, 225/60R17, 225/50R17, 235/45R17, 235/45R18
Obľúbené značky zimných pneumatík:
lacné zimné pneumatiky: Matador, Laufenn, Kormoran, Sebring
stredná kategória zimných pneumatík: Point S, Hankook, Yokohama, Vredestein, BFGoodrich
prémiové zimné pneumatiky: Continental, Michelin, Pirelli
Príchodom zimného obdobia, vodiči začínajú riešiť, aké pneumatiky obuť na svoje vozidlo. Termín prezutia veľa z nich necháva na poslednú chvíľu – keď napadne prvých pár cm snehu. Tí zodpovednejší si pneumatiky prezujú v predstihu a neprekvapí ich ani sneh ani mráz. Ale potrebujeme vôbec zimné pneumatiky? Do akého počasia sú zimné pneumatiky nutné? A prečo je rozdiel medzi zimnými, letnými a celoročnými pneumatikami pri používaní v zime?
V minulosti sa pneumatiky nedelili na zimné a letné ale na pneumatiky do snehu a na ostatný terén. Lenže snehové pneumatiky boli, tak ako názov hovorí, do snehu. Na suchej zimnej alebo mokrej vozovke sa s nimi nedalo skoro vôbec brzdiť, alebo ste pri prudšom zabrzdení mechanicky poškodili pneumatiku – poškodili celé bloky dezénu. Na mokrej vozovke to bolo ešte horšie. Auto nemalo skoro vôbec tendenciu zastaviť, čo mohlo končiť jedine haváriou.
Lenže to je minulosť. Dnes už máme „zimné“ pneumatiky s vlastnosťami vhodnými do celej zimnej sezóny aj do snehu.
Zimná pneumatika je vyrobená zo zmesi, ktorá je účinná pri teplote nižšej ako 7°C. Táto hranica bola určená inžiniermi a volajú ju „teplota skleneného prechodu“. Prečo práve tento názov ? Je to preto, lebo je to teplota, pri ktorej sa guma v pneumatikách začne správať ako sklo. Pri tejto teplote je pneumatika veľmi, veľmi tvrdá a veľmi krehká a začne praskať. Preto museli výrobcovia vyvinúť zmes vhodnú na nižšie teploty.
Zmes, z ktorej je vyrobená zimná pneumatika obsahuje viac prírodného kaučuku a menej syntetických materiálov ako letná alebo celoročná pneumatika. Zmes je namiešaná tak aby pneumatika (guma) zostala pružná aj pri nízkych teplotách. Pružnosťou sa zlepší priľnavosť na studenej vozovke.
Ďalším dôležitým faktorom je dezén behúňa. Dezén zimnej pneumatiky musí mať hlboké drážky, ktoré budú dobre rozrážať a odvádzať sneh a kašovitú hmotu. Samotný vzor je trochu mohutnejší s veľkým množstvom priečnych zárezov ( lamiel) v blokoch dezénu a aj na bočnici. Tieto lamely (zárezy) majú za úlohu „zahryznúť“ sa do snehu a udržať ho v dezéne pneumatiky. Sneh sa rád drží sám seba - preto je ľahké vyrobiť snehovú guľu, ale ťažšie vyrobiť povedzme pieskovú guľu. Pneumatika s veľkým počtom lamiel sa môže správať ako snehová guľa, pričom sneh zabalený v dezénoch sa drží snehu na ceste a zvyšuje tak trakciu – ovládateľnosť auta.
Množstvo lamiel, zárezov a hlboké úzke drážky však zhoršujú priľnavosť auta na suchej vozovke. Aj keď je pneumatika vyrobená zo zimnej zmesi a je pružnejšia v zime, vzor dezénu musí byť prispôsobený snehu a námraze.