Vredestein Pinza AT dobrodruh do každého terénu

Autor: Gabriel Nagy Kategória: Vredestein Dátum: Návštevy: 661

Vredestein pneumatiky delí vodičov na dve kategórie. Tých čo začleňujú Vredestein pneumatiky do prémiovej kategórie a tých čo si myslia, že ich pneumatiky sú predražené. Nuž pravda je asi niekde uprostred.

Je pravda, že Vredestein je už jednou nohou v prémiovej kategórii ale ešte potrebuje nejakú pridanú hodnotu alebo lepší marketing aby ho vodiči prijali v cene akej sa predáva.

Po 5. rokoch vývoja Vredestein prichádza na trh s novou radou pneumatík s názvom Pinza. Pre Vredestein je to úplne nová cesta a môžeme len hádať prečo sa vydal cestou pneumatiky do každého terénu. Možno vo Vredesteine ostalo niečo z dôb kedy ho vlastnil BF Goodrich. 

Nemyslím však, že by sme mali Pinza odsúvať len preto, že doteraz Vredestein vyrábal len štandardné pneumatiky. Spomeňme si ako prišiel v roku 1979 s unikátnym rezervným kolesom a v roku 2001 oznámil výrobu pneumatík pre klasické autá.

Vredestein má z čoho čerpať. Má výbornú zimnú pneumatiku a celoročný Quatrac. S dezénmi ma veľké skúsenosti a letné super-výkonné pneumatiky sa obúvajú na  výkonné-športové autá.

Vredestein Pinza AllTerrain

Ako prebiehal vývoj pneumatiky Vredestein Pinza?

Ako sme spomínali vývoj novej all-terrain pneumatiky prebiehal 5 rokov. Do predaja sa dostala už v roku 2021 ale len na americkom kontinente. Americký vodiči, známi svojimi pick-up a veľkými SUV-čkami otestovali pneumatiky pre európskych vodičov.

Počas vývoja sa rozhodovalo medzi 7 rôznymi dezénmi a hodnotilo sa okolo 2.000 špecifikácii. Testovalo sa na rôznych povrchov na 4 svetových kontinentoch a najazdilo sa skoro 1.000.000 testovacích kilometrov.    

Technológie

All-terrain pneumatika je niečo ako celoročná pneumatika na osobné auto. Musí mať dobré jazdné vlastnosti na snehu a mokru, okrem toho v blate a piesku a samozrejme na spevnenej ceste. Nikto od nej síce nečaká na asfalte zázraky ale ak nie je veľmi hlučná a dobre sa ovláda na mokrej ceste, je to pozitívna cesta k úspechu. 

Vredestein na Pinza AT použil novú zmes z polymérov 5. generácie, čím dosiahol výbornú stabilitu pri jazde vo vlhkom počasí. 

Kvôli lepšiemu odhlučneniu využíva Pinza AT technológiu „Multi-Pich“.

Dezén pneumatiky Vredestein Pinza

Pinza AT by sme na prvý pohľad zaradili tesne pod agresívnejšie vyzerajúce all-terrain pneumatiky. Pneumatiky BF Goodrich, GoodYear alebo Toyo sú podľa nás vzhľadovo agresívnejšie a naopak Pirelli, Yokohama alebo General Tire majú miernejší dezén.

dezén pneumatiky Vredestein

Drážky sú formované do tvaru rybacej kosti so širším dezénom pre optimálny odvod vody a lepšie ovládanie riadenia na mokrej vozovke.

Hlboké lamely umiestnené tak aby vyplňovali čo najväčší priestor blokoch.

Počet ramenných blokov sa mení s priemerom pneumatiky na udržanie vynikajúceho výkonu v zime.

Ramenný dizajn so zubatými okrajmi pre plnú schopnosť jazdy v blate, piesku a snehu

Optimalizovaná stopa pre spevnené a nespevnené cesty pri rovnomernom rozložení opotrebovania

Exkluzívna zmesová a 3-vrstvová konštrukcia (vo veľkostiach LT) pre veľké zaťaženie, vysoké namáhanie a drsné jazdy na ťažkých povrchoch. 

Skrútené vyhadzovače kameňov v drážkach a pevnejšia bočná stena so zmesou odolnou proti prerezaniu a trieskam

Vredestein AT pneumatiky

Vredestein Pinza AT pneumatiky do každého terénu majú certifikát 3PMSF so snehovou vločkou, čo z nich robí aj pneumatiky vhodné do zimného počasia.

Rozmery pneumatiky Vredestein Pinza AT

Vredstein Pinza AT sa v Európe začne predávať v lete 2022. V ponuke bude zatiaľ len čierna bočnica s čiernym označením pneumatiky a bude sa ponúkať pre kategórie SUV – 17 rozmerov od 15“ do 18“ a 4x4 – 7 rozmerov od 15“ do 17“.

pneumatiky Vredestein rozmery

Na záver

Vredestein Pinza AT vyzerá dobre. Je to ten typ pneumatiky, ktorý si dáte na auto, keď chcete aby vyzeralo trochu drsnejšie ale zase nechcete aby Váš Ford Ranger vyzeral ako Hummer v Transformers. Ale tiež nechcete aby vyzeral ako auto, s ktorým chodíte len do potravín alebo nákupného centra. Pneumatika si prešla krstom na americkom kontinente, preto už má za sebou nejaké najazdené kilometre. Počkáme si ako ju ohodnotia európsky vodiči a ako budú nastavené ceny. 

Váš tím Gumywebshop

Nedeľa Pondelok Utorok Streda Štvrtok Piatok Sobota Január Február Marec Apríl Máj Jún Júl August September Október November December