Pneumatiky Pirelli - TECHNOLÓGIA A VEDOMOSTI

Autor: Gabriel Nagy Kategória: Pirelli Dátum: Návštevy: 136

Neustála snaha prekonávať hranice technológií a neustála túžba napredovať a inovovať, umožnili spoločnosti Pirelli udávať trendy a dosahovať na vrchol v globálnom meradle.

Pirelli si uvedomuje základné problémy, ktoré vznikajú pri poškodení a potrebe vymeniť koleso na aute. 

Výmena poškodenej pneumatiky môže byť nebezpečná predovšetkým v noci a na rušných cestách. Tiež sa skomplikuje ak vo vozidle nie je správna výbava alebo dokonca ani samotná rezerva. 

Na základe údajov zo stránky www.independent.com bolo zistené:

- Veľa vodičov nedokáže vymeniť prerazenú pneumatiku a mnoho z nich ani nedisponuje rezervou v aute - (1/3 nových vozidiel sa predáva bez rezervy)

- Približne ¾ milénianov nemá ani poňatia ako treba vymeniť pneumatiku alebo rezervu na aute

Pirelli vie o pneumatikách všetko a pre zvýšenie jazdného komfortu a zaistenie úplnej mobility vytvoril niekoľko inovatívnych technologických riešení. Pokiaľ ide o celkovú mobilitu, spoločnosť Pirelli skúmala a vyvinula dve technológie: Pirelli Seal Inside™ a Pirelli Run Flat™ . Pohodlie zaisťuje systém Pirelli Noise Canceling System™.

Pirelli Seal Inside™

samotesniace pneumatiky Pirelli

Jedná sa o konštrukčnú technológiu pneumatiky, ktorá pomáha udržať tlak v pneumatike aj v prípade, že bola pneumatika prerazená cudzím predmetom/objektom. 

Výhody: Pneumatika odoláva väčšine prerazení (cudzie objekty s priemerom ≤4mm).

Ako to funguje?

Samotesniace pneumatiky Pirelli sú vyrobené z materiálu, ktorý vytvára tesniacu vrstvu, ktorá je umiestnená vo vnútri pneumatiky v oblasti zodpovedajúcej dezénu. Materiál pevne blokuje všetky možné úniky vzduchu v prípade defektu, ktorý vznikne externým predmetom alebo bez neho.

Pneumatika Seal Inside ™ sa okamžite vysporiada s prierazom a vo väčšine prípadov jej rýchle a efektívne pôsobenie znamená, že vodič si ani neuvedomí, že došlo k prerazeniu pneumatiky.

klinec v pneumatike Fáza 1

Tesniaci tmel sa prilepí k predmetu, ktorý spôsobil prerazenie, a vytvorí okolo neho tesnenie, ak zostáva v pneumatike

samotesniaca hmota v pneumatike Fáza 2

Keď je predmet odstránený z pneumatiky, tesniaci tmel je predmetom „vtiahnutý“ do otvoru a utesní okraje otvoru.

Seal Inside™ technológia nepotrebuje špeciálne ráfiky ani TPMS (meranie tlaku v pneumatike), hoci to Pirelli z bezpečnostného hľadiska doporučuje. Môže byť použitá pre akýkoľvek typ vozidla v závislosti na veľkosti pneumatiky. 

Pirelli Seal Inside™ technológia nie je považovaná za trvalú opravu pneumatiky. Vzhľadom k tomu Pirelli doporučuje aby boli Seal Inside™ pneumatiky používané spoločne s TPMS a vo chvíli, keď je zaznamenaný pokles tlaku, by pneumatika mala byť preskúmaná špecialistom aby sa overilo, či je možné vykonať trvalú opravu. 

FAQ:

Ako s dá rozpoznať SEAL INSIDE™ pneumatika?

Odpoveď: Na pneumatikách Pirelli SEAL INSIDE™ vždy nájdete SEAL INSIDE™ logo na bočnici.

Môže sa používať SEAL INSIDE™ pneumatika i po prerazení?

Odpoveď: Doporučenie o používaní SEAL INSIDE™ pneumatiky po prerazení má na starosti špecialista, ktorý pneumatiku skontroluje. On rozhoduje, či je nutné pneumatiku vymeniť permanentne, alebo sa môže naďalej používať.

Môžu sa SEAL INSIDE™ pneumatiky používať naďalej po prerazení a celkovom vyfučaní ?

Odpoveď: Nie, aj krátka jazda na prázdnej pneumatike môže poškodiť bočnicu či dalšie časti. Toto poškodenie nemusí byť nutne viditeľné (ako zvnútra, tak zvonku).

Koľko kilometrov je môžné najazdiť na prázdnej SEAL INSIDE™ pneumatike?

Odpoveď: Nula, SEAL INSIDE™ pneumatika je štandardná pneumatika a preto je nutné, aby bola vždy nahustená.

Ďalšie zaujímavé vlastnosti pneumatík Pirelli Vám prinesiem v ďalšom článku.

Nedeľa Pondelok Utorok Streda Štvrtok Piatok Sobota Január Február Marec Apríl Máj Jún Júl August September Október November December