Pneumatiky Pirelli - TECHNOLÓGIA A VEDOMOSTI
Neustála snaha prekonávať hranice technológií a neustála túžba napredovať a inovovať, umožnili spoločnosti Pirelli udávať trendy a dosahovať na vrchol v globálnom meradle.
Pirelli si uvedomuje základné problémy, ktoré vznikajú pri poškodení a potrebe vymeniť koleso na aute.
Výmena poškodenej pneumatiky môže byť nebezpečná predovšetkým v noci a na rušných cestách. Tiež sa skomplikuje ak vo vozidle nie je správna výbava alebo dokonca ani samotná rezerva.
Na základe údajov zo stránky www.independent.com bolo zistené:
- Veľa vodičov nedokáže vymeniť prerazenú pneumatiku a mnoho z nich ani nedisponuje rezervou v aute - (1/3 nových vozidiel sa predáva bez rezervy)
- Približne ¾ milénianov nemá ani poňatia ako treba vymeniť pneumatiku alebo rezervu na aute
Pirelli vie o pneumatikách všetko a pre zvýšenie jazdného komfortu a zaistenie úplnej mobility vytvoril niekoľko inovatívnych technologických riešení. Pokiaľ ide o celkovú mobilitu, spoločnosť Pirelli skúmala a vyvinula dve technológie: Pirelli Seal Inside™ a Pirelli Run Flat™ . Pohodlie zaisťuje systém Pirelli Noise Canceling System™.
Pirelli Seal Inside™
Jedná sa o konštrukčnú technológiu pneumatiky, ktorá pomáha udržať tlak v pneumatike aj v prípade, že bola pneumatika prerazená cudzím predmetom/objektom.
Výhody: Pneumatika odoláva väčšine prerazení (cudzie objekty s priemerom ≤4mm).
Ako to funguje?
Samotesniace pneumatiky Pirelli sú vyrobené z materiálu, ktorý vytvára tesniacu vrstvu, ktorá je umiestnená vo vnútri pneumatiky v oblasti zodpovedajúcej dezénu. Materiál pevne blokuje všetky možné úniky vzduchu v prípade defektu, ktorý vznikne externým predmetom alebo bez neho.
Pneumatika Seal Inside ™ sa okamžite vysporiada s prierazom a vo väčšine prípadov jej rýchle a efektívne pôsobenie znamená, že vodič si ani neuvedomí, že došlo k prerazeniu pneumatiky.
Fáza 1
Tesniaci tmel sa prilepí k predmetu, ktorý spôsobil prerazenie, a vytvorí okolo neho tesnenie, ak zostáva v pneumatike
Fáza 2
Keď je predmet odstránený z pneumatiky, tesniaci tmel je predmetom „vtiahnutý“ do otvoru a utesní okraje otvoru.
Seal Inside™ technológia nepotrebuje špeciálne ráfiky ani TPMS (meranie tlaku v pneumatike), hoci to Pirelli z bezpečnostného hľadiska doporučuje. Môže byť použitá pre akýkoľvek typ vozidla v závislosti na veľkosti pneumatiky.
Pirelli Seal Inside™ technológia nie je považovaná za trvalú opravu pneumatiky. Vzhľadom k tomu Pirelli doporučuje aby boli Seal Inside™ pneumatiky používané spoločne s TPMS a vo chvíli, keď je zaznamenaný pokles tlaku, by pneumatika mala byť preskúmaná špecialistom aby sa overilo, či je možné vykonať trvalú opravu.
FAQ:
Ako s dá rozpoznať SEAL INSIDE™ pneumatika?
Odpoveď: Na pneumatikách Pirelli SEAL INSIDE™ vždy nájdete SEAL INSIDE™ logo na bočnici.
Môže sa používať SEAL INSIDE™ pneumatika i po prerazení?
Odpoveď: Doporučenie o používaní SEAL INSIDE™ pneumatiky po prerazení má na starosti špecialista, ktorý pneumatiku skontroluje. On rozhoduje, či je nutné pneumatiku vymeniť permanentne, alebo sa môže naďalej používať.
Môžu sa SEAL INSIDE™ pneumatiky používať naďalej po prerazení a celkovom vyfučaní ?
Odpoveď: Nie, aj krátka jazda na prázdnej pneumatike môže poškodiť bočnicu či dalšie časti. Toto poškodenie nemusí byť nutne viditeľné (ako zvnútra, tak zvonku).
Koľko kilometrov je môžné najazdiť na prázdnej SEAL INSIDE™ pneumatike?
Odpoveď: Nula, SEAL INSIDE™ pneumatika je štandardná pneumatika a preto je nutné, aby bola vždy nahustená.
Ďalšie zaujímavé vlastnosti pneumatík Pirelli Vám prinesiem v ďalšom článku.