Pneumatiky pre elektrické auta – Hankook Ventus iON

Predaj elektrických vozidiel (EV) začína prudko stúpať a výrobcovia hlásia ukončenie výroby štandardných motorov. Tomuto trendu sa musia prispôsobiť aj výrobcovia pneumatík. Aj keď už každý z nich prišiel na trh s pneumatikami, ktoré sú vhodné na elektrické auta, Hankook už teraz prichádza s modelovou radou do každej sezóny, ktorá je určená práve pre výkonné elektrické vozidlá.
Prečo je nutné vyrobiť pneumatiky určené pre elektrické autá ?
Elektrické vozidlá sa vyznačujú odlišnými vlastnosťami ako štandardné nie-elektrické autá.
Vysoký krútiaci moment
Elektromotory generujú plný krútiaci moment už od počiatočného zrýchlenia, čo vyžaduje, aby pneumatika bezpečne znášala vysoký krútiaci moment a zrýchlenie hneď od začiatku jazdy.
Elektrický pohon
Elektrické vozidlá sú poháňané elektrickou energiou, preto potrebujú pneumatiky so zníženým valivým odporom, ktoré zabezpečia čo najdlhší dojazd a minimálne náklady na energiu.
Tichá jazda
Elektrické vozidlá sú tichšie ako bežné vozidlá. Preto je nevyhnutné aby aj pneumatiky boli čo najtichšie a dobre absorbovali vibrácie a hluk z vozovky.
Váha vozidla
Hmotnosť batérie spôsobuje, že elektrické vozidlá sú o 25 – 30 % ťažšie ako bežné vozidlá. Pneumatiky musia uniesť túto hmotnosť a bezpečne dopraviť vozidlo do cieľa.
Pneumatiky do každej sezóny
Hankook pripravil do každej sezóny nový dezén a nezabudol ani na celoročnú pneumatiku.
Hankook Venus iON S / SX – letné pneumatiky
Hankook Venus iON / X – zimné pneumatiky
Hankook Venus iON A / AX – celoročné pneumatiky
Výrobca odlíšil označenie pneumatík pre osobné vozidlá od SUV vozidiel jednoduchým písmenom „X“.
Technológia Hankook EVolution*
Veľkú úlohu vo vlastnostiach pneumatiky zohráva zmes, z ktorej je vyrobená. V kombinácii s ostatnými materiálmi a dizajnom pneumatiky sa profilujú jej vlastnosti.
Pri vývoji novej rady pneumatík Hankook iON sa využíva počítačová technológia, ktorá virtuálne optimalizuje všetky funkcie pomocou programu predpovedí na základe údajov z technologického know-how spoločnosti Hankook.
Priľnavosť pneumatiky a dobré ovládanie
Bočnica
Aplikáciou novej technológie bočnice pneumatiky pre EV sa vylepšil výkon ovládania ( manipulácie s vozidlom ) pri stabilnej výdrži zaťaženia hmotnosťou elektrického vozidla, ktoré je o 20 % až 30 % ťažšie ako bežné vozidlo ICE.
3D Grip Kontrol lamela
Vysoká 3-D lamela je trojrozmerný cik-cakový blokový tvar, ktorý pridáva ďalší vertikálny tvar k dvojrozmernému tvaru vzoru dezénu, ktorý poskytuje vynikajúcu priľnavosť na snehu, kaši, ľade a mokrej vozovke.
Konečne malá hlučnosť - Hankook Sound AbsorberTM
Pneumatiky Hankook neboli práve synonymom tichej jazdy. Práve táto vlastnosť odradila od kúpi veľa zákazníkov. Lenže to bola minulosť. Hankook sa chce stať pneumatikou prémiovej triedy a tak musel zapracovať na vlastnosti, ktorá bola dlho ich nočnou morou.
A tak prichádza s technológiou Sound AbsorberTM, ktorá je vrcholom všetkých technológií potlačenia hluku od Hankooku. Pri EV je to obzvlášť dôležité, keďže chod elektrického motora je tichý a najväčší hluk bude pochádzať od pneumatík.
Takmer 40 % hluku elektrického vozidla pochádza z pneumatiky, čo znamená, že výber správnej pneumatiky je nevyhnutný na dosiahnutie absolútneho výkonu elektrického vozidla pri čo najmenšom hluku.
S aplikovaným tlmičom zvuku Hankook Sound AbsorberTM, Ventus iON posunie potešenie z jazdy s elektrickým vozidlom na vyššiu úroveň.
Technológia vrúbkovania (patentované) - Vrúbkovanie vo vnútri drážky znižuje hluk hlavnej drážky
Technológia redukcie hluku dutín - Použitím špeciálneho materiálu sa zníži hlučnosť dutiny.
Na záver
Ako sme to už spomínali v iných článkoch, Hankook to s posunom do prémiovej triedy myslí naozaj vážne a s pneumatikami Hankook Venus iON môže preraziť u výrobcov elektrických vozidiel.
Na dôvažok, zameral sa na „výkonné“ EV čo len potvrdzuje, že nejde po lacnejších modeloch aj keď aj tam budú nové pneumatiky použiteľné. Samozrejme konečný verdikt prinesú samotní vodiči, ale Hankook na to má a veríme, že porazil hlučnosť so svojou novou technológiou .